torsdag, september 12, 2013

Fallolycka


Oj oj oj!  Chockad

Håller på och vaxar husvagnen. Är klar med taket, fram och bak samt vänster sida.
Började med höger. Längst ner och mitten. Så var det övre delen. Måste stå på stege eller plattform för att nå där.
Hade börjat och skulle gå ner och hämta polermaskinen. På något mysko vis fastnade jag med foten på näst nederska fotsteget. Ramlade bakåt på gräset.
Sedan är minnet suddigt. 

Malin min granne stod över mig och hjälpte mig upp. Hon hade hört mig skrika, själv vet jag inget.
Tog mig in och Malin pratade med mig, men jag minns inte vad hon sade. Satte mig i länstolen. Det gjorde ont i nedre delen av ryggen och i nacken samt i vänster sida i käken.
Tog på mig ryggstödsbältet och försökte slappna av.
Nu har det gått några timmar. Har tagit en Panodil två gånger och kan ju röra mig.
Fan att man skall vara så osmidig nu när man blivit äldre.

Detta var i går onsdag. 
Har sovit flera timmar och är mycket försiktig när jag rör mig. Det hugger till i ryggen om jag är minsta oförsiktig. 

Upp vid 6 tiden som vanligt. Hundarna fick gå ut själva, får leta upp bajset sedan.
Ligger i sängen till 7.30 och tvingar mig upp. Valpen vill ha mat.
Äter frukost som vanligt macka och te. Och denna gång även en panodil.
Det blir lite mer drägligt när den börjar verka.
Tar det lugnt i dag.

Inga kommentarer: