onsdag, december 26, 2012

Annandag jul


Kommer värmen redan!?
Varmt i dag, + 1/2 grad. 
Hoppas att det inte blir blött. 
Det var ju rätt skönt med -10. 
Var ute och skottade bort lite tunn snö, genomsvettig trots att jag bara hade ulltröja. 
Kollar på Internet medans jag torkar.

Sopbilen var här på “annandag jul”!  

Nu var det ju inte så mycket att hämta här. 
Jag producerar ju inte sopor. 
Till mig kommer den var 8 vecka, längre tid fick jag inte dispens för.

Har frusit in flera burkar julmat, har väl mat för ett par veckor, så nu kan jag ta det lungt med matlagning ett tag.

Hundarna

Är väl dags att gå dagens promenad med vovvarna.
Oroar mig lite för Moster Beda som emellanåt hostar.
Det är antagligen tumören i lungorna som irriterar.
Verkar vara värst på morgonen.
I dag ville hon först inte äta, men en liten ostbit kunde hon inte motstå och efter ett tag tog hon även en bit bröd med smör och ost.
Hon var med ute när jag skottade snö och körde in ett lass ved i källaren. Då var hon busig och det lugnar husse.

Inga kommentarer: