torsdag, november 29, 2007

Snö och julkänslor


Det är fantastiskt att bo här i norra Dalarna.När detta skrivs så är det den 29 november 2007 och snön vräker ner. Det har varit kallt några dagar så det finns hopp om att den skall ligga kvar. Just nu är det nog en 4 dm snö.
Jag har skottat på gården på förmiddagen men när jag skulle åka vid 14 tiden så var det lika mycket snö i alla fall.
Körde på oplogade vägar med tungan mitt i munnen för att inte åka av. Det gick inte fort men jag kom ju fram. Jag skulle till Mora för att besöka ögonsköterskan och kolla trycket i ett öga. Även det gick bra. När jag kom hem körde jag fast i snön på gården men jag skottar loss bilen i morgon.
Även om det är några dagar för tidigt så har jag ställt upp en gran ute med belysning. Den är väldigt vacker nu när den är full med snö.

Inne har jag redan hängt upp julstjärnan för det behövs lite ljus nu i mörka november.

1 kommentar:

Växla ner sa...

mycket fin stjärna, god fortsättning på dig