lördag, februari 14, 2009

Första utefikat

Solen värmer redan!
Jag skottar fram en liten gång till den trädgårdsmöbel som ännu står kvar ute. (Den fick inte plats inomhus i höstas)
Så tar jag bort en meterhög med snö på bordet och röjer en stol och går in och gör kaffe på termos. Tar med mig en isolerande dyna ut.
Solen värmer skönt, det är för tidigt att säga gassar men det lär nog inte dröja så länge innan det blir varmt här på sydsidan av huset.
Jag ser hur det droppar vatten från växthustaket. Jag var förresten inne där och ställde ett par stolar där också så att det skall kunna gå att sitta där om det blåser.
Hundarna tigger givetvis. Jag har ju lärt dem det. De får var sin godbit men ger sig inte så länge jag äter på något.
- Nå, ja ni kan få en pytteliten bit av pepparkakan.

1 kommentar:

Caprifool sa...

Hmjo, nu händer det grejer. Fåglarna här nere har börjat öva på sina vårsånger.