söndag, juni 24, 2012

Trött



Trött blir jag av något okänt.
Har jobbat i grönsakslandet i flera dagar och det har gått bra, 3 - 4 timmar med plantering av kålplantor osv.
Men så på lördagen dvs midsommardagen, blev jag så himla trött. Kände att det var nästan svårt att andas. Det var som om luften var tjock.
Tog min utvidgande spray och det kändes lite bättre. Men ögonen kändes svullna. Sköljde ansiktet med kallt vatten och det kändes något bättre.
Obs att jag inte hade bakrus. Festen med Kjell och Olle var inte särskilt blöt. Ett par stora öl och lite grillat. Kände mig ju pigg på midsommardagens morgon. Men på källen var det annorlunda som jag nyss beskrivit.
Gick och lade mig kl 22 efter att ha kämpat ett par timmar med att hålla mig vaken.
Så i dag Söndag steg jag som vanligt upp vid 8-tiden , drack te, bäddade osv. Satte mig för att lyssna på “Godmorgon Världen”. Somnade till lite och tänkte att kaffe nog behövdes. Satte på expresson.
När jag vaknadee var klockan redan 11 och kaffet kallt. Tvingade mig upp, förbannad för att jag somnat igen.

Men jag har kompenserat lite idag. Har putsat köksfönstrens insidor, är nog ett par år sedan sist. Så har jag dammsugit och  bytt mattor. Gick ut och klippte de tre buskarna vid uteplatsen. Så hängde jag upp plastmattorna och spolade den rejält med vatten. Såg hur hundhåren rann av.

Försökte få igång en av de hemsidor jag  sköter om, men det verkar vara svårt.

Ja det var den dagen det. Har tittat på “Crocodile Dandie” som avslutning på dagen.

Inga kommentarer: