onsdag, december 19, 2012

Funderingar


Ny dator

Går och funderar över vad för slags dator jag skall köpa för skattepengarna. Att det blir en Mac är självklart. Men det finns många varianter och så vill jag gärna ha Indesign i original, ingen piratkopia. Men Adobe tar rätt bra betalt för det programmet. 
Tänkte använda den nya datorn till att göra böcker på. Har några fler på gång. 
http://www.apple.com/se/why-mac/compare/notebooks.html
file:///Users/jojje/Desktop/ports_15inch.jpg


Det om detta

I dag var jag tvungen att ta Timosan, ögondroppen som jag tror är kass för mitt välbefinnande. Men i natt kände jag lätt huvudvärk över ögat. Har ju hållit upp med Timosan sedan 24 november, men nu går det tydligen inte längre. Fördelen har varit att jag kunnat halvera astmamedicinen.

Vädret

Här är -5 grader vilket är perfekt. Torrt, rent och fint. Här saltas det ju inte så det är fina vintervägar. Man kan åka spark. Detta fina vinterväder var sällsynt när jag bodde i gbg-trakten.
En dag tog jag med mig sparken på hundpromenaden, det var något jobbigt för vovvarna var ju inte vana och sprang plötsligt åt var sitt håll. Får nog träna på detta.

Facebook


Är rätt trött på Facebook. Det blir mest tjafs där. Men det som är kul är att följa vad släkten har för sig. Jag har ju ingen direkt kontakt med någon. Så jag hänger väl kvar där ett tag till.

Inga kommentarer: