torsdag, mars 20, 2008

Bojkotta Seniorkontakten!



Varning för SK-Forum
Under en tid har jag varit medlem på Seniorkontakten. Det är en kontaktsajt med ett diskussionsforum. Detta är avsett för mogna människor det vill säga över 50 år.

Men forumet regeras av en despotisk webbmaster som raderar inlägg utan föregående varning och även stänger av medlemmar. Att folk har betalt för att få vara med struntar webbmastern i. Några pengar betalas inte tillbaka, ändå kostar det 249:-/ år att vara medlem. Så det är ett smart sätt att lura av folk pengar.

Webbmaster är diktator
Nu kan man tycka att avstängningar och raderingar kan vara befogat om man bryter mot mänskliga rättigheter, det vill säga hetsar mot folkgrupper eller gör personangrepp.
Men till Seniorkontakten har regler som är diktatoriska.
Man är exempelvis förbjuden att publicera sin privata epostadress annat än i privata meddelanden till andra medlemmar.

"Du kan dock enkelt och smidigt lämna din e-postadress - via SK-mejl - till de som känner dig och vill ha den. Du får däremot inte lägga ut den i vårt forum.
Eftersom det var det tredje inlägget jag var tvungen att radera (som du skrivit på kort tid) är dina skrivrättigheter nu indragna i forumet. Du kan alltså inte skriva mer där.
mvh
Webmaster SK"

Vart enda inlägg kontrolleras
Vidare får man inte hänvisa till mer än en sajt i ett inlägg. Då räknas det nämligen som reklam och är förbjudet. Inlägget raderas utan föregående varning.

"Anledningen till att vi raderat dina två senaste inlägg är att du skriver din e-postadress i inläggen samt att du lägger ut en rad länkar som inte har anknytning till innehållet i ditt inlägg. Du kan redovisa din e-postadress i din profil. Länkar som bifogas ska ha en direkt koppling till det du skrivit i ditt inlägg. Det är inte tillåtet att göra reklam eller "puffa" för andra webbplatser.
mvh
Webmaster SK...
"

"En aktiv mötesplats för dig 50+. Träffa vänner, hitta ressällskap, brevvänner eller en partner."
Så står det i sajtens reklam och då nämner man inget om sina hårda regler på diskussionsforumet.

Yttrandefrihet
Webbmastern på Seniorkontakten behandlar sina medlemmar som om de var omogna tonåringar och inte mogna människor.
Seniorkontakten är en sajt som inte respekterar människors rätt att fritt yttra sig.
Bojkotta sajten!


13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är just nu medlem på seniorkontakten,men avslutar mitt medlemskap vilken dag som helst.

Jag som är 50 år får absolut inte skriva egna åsikter i diskussionerna.Det har jag fått höra av de äldre på 70-80 år.

Lite stelbent,för det behövs röras om rejält i deras grytor,med lite färska idéer

Anonym sa...

Nej, bråkiga personer får inget gehör på SK. ;o)

De hör liksom inte hemma bland positivt folk!!

Anonym sa...

Regler om att man inte får ha e-post-adresser och off-topic-länkar i inlägg gäller på de flesta forum tvärs över hela internet. Är det BARA därför du går ut med denna drapa har du inte särskilt mycket på fötterna.

Anonym sa...

Håller med anonym. Precis så är det. SK som är en seriös sait behöver inga troll.

Anonym sa...

Det är ca ett år sen du skrev om SK här över, konstigt att Du inte fått ETT ENDASTE medhåll här på ett helt år? Och alla negativa inlägg sätter Du inte ut. Antar att så även detta åker i papperskorgen.
Hälsar anonym dam som inte vill ståta med sitt namn på din sida och tycker att SK är ett rättså trevlig ställe.

Anonym sa...

Det är så enkelt att livsnjutare får vara kvar men aggressiva damer i övergångsåldern får avgå med omedelbar verkan. Inga bråkstakar vill Seniorkontakten ha.

Så enkelt är det!

Anonym sa...

Hoppar också av Seniorkontakten.

Anonym sa...

Jag sitter och tjurar ordentligt gällande SK. Jag har EJ varit och diskuterat på FORUMET...däremot godkände de en bild som var kvar under flera dagar och som de sedan, utan förvarning, plötsligt togs bort. Det stod att den ej var godkänd...efter att den varit inne som profilbild under flera dagar. Konstigt att den ej stoppades tidigare...Det är tredje gången nu som jag EJ får "vara med" på SK. En annan gång hade någon medlem "kvinna" naturligtvis stängt av mig och jag vet vem det var. Det var en som kallar sig för "KARA". Henne skulle jag gärna tala med mellan fyra ögon. Jag har Ej sagt något fräckt till henne...jag bara försvarade mig på hennes angrepp på mig....om min egen profiltext som redan hade godkännande...Den gången fick jag ej någon förklaring eller något svar gällande mitt mail till WEBMASTER. Det är en jävla toppstyrning och undrar nästan om WEBMASTER self är styrd av ELITEN och den styrande ordningen...NOVUS ORDO SECLORUM nästa!!!

Anonym sa...

SK är den värsta sajten jag varit med om! Jag är fortfarande förbannad för det godtyckte från webmasters sida och paktbildning mellan vissa medlemmar, som fortfarande tycks råda på sajten.
Och att man får lov att betala för all skit man får på köpet!
Man borde ha en opartisk inspektion på privata sajter.

Anonym sa...

Mycket bra Ni informerar om detta så man slipper bli lurad av skiten. Tack för det.

Lady M sa...

Håller med det jag läser...har blivit avstängd 2 gånger, andra gången under annant namn. Orsaken har varit att jag är "överkvalificerad" att delta i forumen men gillar ändå att dela med mig av mina studier och då kommer kråkorna fram och hackar...och begär att jag skall bort. Jag som kunde förmycket!

Men säg mig...var kan man få prata nu?? Finns andra forum för 50-60+??

Anonym sa...

21 feb -19 ALLA DEJTSAJTER RADERAR KONTAKTUPPGIFTER ! !

Hej ! Det är inte förvånande att seniorkontakten inte leder till någon verklig kontakt. Den sajten följer samma regler som alla andra på nätet, i stort sett. Det SER UT som om man kan skaffa sig en vän via sajten, träffa ute i verkligheten. Men nej, det går INTE. Läs Villkor på varje dejtkontaktsajt så kommer du att se samma lydelse: epost, hemadress och telnr får inte finnas i chattexten. Naturligtvis för att sajten ska tjäna pengar på dig och ditt kontaktbehov. Girighet, fräckhet, lögn ! Läs detta: jag registrerade mig nyligen på Flirtspot.se och sökte en varm kvinna att träffa. Efter femton dygn hade jag 2015 kvinnor i inkorgen !!! Och de flesta av dessa trodde tydligen att de skulle kunna få en verklig kontakt. Många ville bara chatta och fortsätta drömma. Varje chatt kostar där 15 kr. Jag lade ut 4000 kr för försöka få en varm kvinna. Förgäves. Mina chattexter manipulerades hela tiden när det talades om kontakt. Sens moral: akta dig för dejting på nätet ! Hur gör man då ? Ser du en person ute i vardagen, som du känner för, gå fram och säg med ett leende att du vill lämna en liten lapp. På den står din epostadress. Säg en fin komplimang och att du skulle vilja brevväxla. Den klassiska attityden: på direkten. Och det kostar inget ! Hälsningar Argus i Skåne

Anonym sa...

Inlägg nr 2 från Argus: DEJTSAJTbranschen är stor idag - och den växer hela tiden. Kontaktsajter där man aldrig får kontakt mer än vid en dataskärm eller i en smartphone. Sagan om Mäster skräddare där det bidde ingen kostym. Bara en halsduk. Eller Kejsarens nya kläder. Han paraderar bara i underkläder. Vi kan den sagan också... Här sitter vi alla kontaktsökare. Vi placeras bakom osynliga galler (har vi läst det finstilta i Villkor längst ner på sidan ?) Här kan vi sitta och tråna och längta efter varann i realtid. Men ej mer än så. Och pengarna vi har betalt för att skicka chattsvar efter chattsvar, rinner sakta ur våra fickor. Den fiffiga poängen: dejtsajten skiter fullständigt i våra känslor och kontaktbehov. Men exploaterar detta noga och girigt. Och tjänar pengar som gräs. Och förödmjukar oss samtidigt, som det fritt behagar dess fräcka, anonyma personal och ägare. Sajten har juridiskt alltid ryggen fri: återigen: LÄS det finstilta under Villkor. Innehållet här är identiskt för de allra flesta sajterna, erfar jag: kontaktuppgifter av någotdera slaget får inte finnas i chatt. Flirt men ej mer, alltså. Tänk om sajten angav detta klart och tydligt under sin logo. Det vore rakare, hederligare marknadsföring än detta smusslande. Naturligtvis gör sajten så här för att tjäna pengar på att många människor inte är så kritiska när det gäller affärsfakta. Visst, man får skylla sig själv om man gick på den niten. Personligt ansvar gäller alltid. Men det är fult gjort. Och med avsikt. Och, avslutningsvis undrar jag: finns det på nätet någon alternativ kontakt- och dejtsida som är helt gratis eller med en rimlig mindre, fast avgift och som INTE manipuleras för att förhindra möten i levande livet mellan medlemmar ? Där man kan få kontakt med en riktig, äkta, livs levande människa. Som man kan stämma träff med, resa, promenera, sticka, laga mat eller älska med ? Om du vet, berätta ! OCH ett stort tack till dig jojje som lät mig rapportera om nyligen gjorda erfarenheter ! Ha de gott Tankesmedjan Argus i Skåne