söndag, mars 16, 2008

Söndag förmiddag


Söndag

Vaknar tidigt, vovvarna vill ut så snart det börjar ljusna. Kastar på mig långrocken över pyamasen. Det är -8 ute, men det märks bara på att det inte är halt.
Kryper ner i sängen igen. På radion pågår andliga sånger. Jag somnar om gott.

Vi 830 går vi upp och tänder i vedspisen i köket. Kom på ett nytt pålägg på ostmackan vid frukosten, tunna skivor av äpple. Det smakade friskt. Hundarna glada för att de fick skrotten.

Gick ner i källaren och tände i pannan också, det räcker inte med vedspisen. Pannan värmer ju hela huset. Men jag vill ju spara på veden, har inte lust att köpa mer i vår. Nu när jag skriver är det givetvis för varmt + 22 och hundarna ligger på rygg för att det är för varmt. Jag måste försöka hitta en accumulatortank så att jag kan få jämnare värme.

Så går vi ut en sväng igen. Det är jätte fint solsken. Grannens får håller till i foderhäcken och lammen klättrar på tackorna.
Jag är sugen på att jobba i trädgården men det är för tidigt.
Grunden till det blivande växthuset är fortfarande snötäckt, så snart det är borta skall jag börja med att skruva ihop växthuset, hann ju inte det i höstas.

Skrivbordet behöver organiseras om


På Internet surfar jag som vanligt, läser tidning och inlägg på de forum jag bevakar.
En mugg kaffe gör mig sällskap.
Mitt skrivbord behöver en omorganisering. Nu har jag tre datorer på bordet och det är trångt. Tanken är att sätta upp hyllor bakom skrivbordet och flytta om datorerna så att det blir mer plats. Men först måste fönstret täckas helt och konsoler inköpas. Nå, ja det blir väl med tiden.

Inga kommentarer: