måndag, mars 02, 2009

Nyklippt

Före
Svansen borta
Nu är svansen borta. Det är mer än två årsedan jag var till frisören och har givetvis sparat mycket pengar på detta.
Men det började bli jobbigt med det långa håret vid hårtvätt. Balsam vill jag ju inte använda.
Så nu var det dags för klippning.
Skägget hade jag klippt ner dagen innan. Det är nu 9 mm vilket är det längsta som min klippmaskin kan ta.

Efter

Jag vill ha håret lite längre i nacken, tycker att det är skönare så. Det blir inte så kallt om halsen. Förresten är det därför jag alltid har en halsduk.

Så kör jag också numera med bakåt kammat. Det känns inte kul att ha en stor blank fläck längst upp.
Egentligen kul att man ändrar sig på detta sätt.
När jag var ung tyckte jag att gubbarna var larviga som kammade över flinten, nu gör jag likadant.

1 kommentar:

Anonym sa...

SNYGGT!!!