lördag, juni 06, 2009

Överaktiv ?


Vissa dagar rinner energin till

Just nu är det bara +15 såväl inne som ute. Det är nog bra för energin.

I går klippte jag gräset, det var nödvändigt för det har vuxit i regnet. Sedan hade vi möte i Tjärfabrikens styrelse. Vi måste ju ansöka om pengar till verksamheten.
Så var det dags att handla i affären. senare på eftermiddagen provbäddade jag i husvagnen. Funderade på om jag skulle provsova, men det kändes för ruggigt kallt.

I dag lördag så låg jag och lyssnade på Naturmorgon, och som vanligt så somnade jag om.
Efter frukost lyssnade jag på programmet Konflikt, och somnade givetvis.
Tog en mugg kaffe och lyssnade på Spanarna.

Sedan körde jag igång med att slänga ut alla mattor, dammsuga och tvätta golven. Sedan hade jag på polish. Det var på tiden, det är ett år sedan.

Medans det torkade kastade jag in två trasmattor i tvättmaskinen och dammsög bilen. Det var också på tiden, har inte gjort rent inuti sedan i höstas. Passade på och torkade av med fuktig trasa, för att få bort damm.

Så körde jag igång med att polera husvagnen och när det var klart så vaxade jag den också, den skiner som en sol nu.

Hoppas att energin håller sig. Det gäller att passa på.

Inga kommentarer: