fredag, september 04, 2009

Regn och huvudvärk


Ärtsoppa gör jag i stora mängder och fryser in


Regn och huvudvärk

Regn och regn. Och dessutom har jag tagit fel på dag.
Tog fram ärtsoppa i går för att äta den på torsdag, och så får jag veta att det är fredag. Inte konstigt att jag har huvudvärk.

Fredag, ja då blir det att handla. Det kan inte bli mycket för det är pengabrist.
Men ost, smör och kaffe samt bröd skall det väl räcka till.
Jag har ju alltid reserver i skåpen så jag svälter inte.
Det finns flera burkar fryst ärtsoppa i frysen, liksom bönor och grönsaker.
Även ben till hundarna finns där. Jag brukar passa på när det är älgjakt. då får jag klövarna och fryser in dem till hundarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Göran!
tycker det är härligt att läsa din blogg,du får börja skriva lite oftare!