söndag, november 07, 2010

Vinterförberedelser

Det är bra att vara förberedd när snö och kyla kommer

I källaren har jag fullt med ved (björk) och jag eldar ju i pannan varje dag.
I vedboden finns torr ved både till pannan och vedspisen.
I förrgår bytte jag till vinterdäck på bilen och innan dess var jag vid en röjning och hämtade en liten gran. Den passade precis i metallröret i gräsmattan. Nu står den där med lampor och sladden är dragen. Skall ju inte tändas förrän 1 advent men det är bra att få ut sladden innan det kommer snö.

Snösläden står vid husknuten och skyfflarna i vedboden.
Nu känner jag mig trygg.

Kom igen kung Bore!

1 kommentar:

annking sa...

Vi är väldigt sårbara. Har bara vattenburen el. Så går strömmen här så blir det lite jobbigt.
Tur du har vedpanna. Blir sån go värme med den. Hälsningar Annking