onsdag, december 27, 2017

Hemma igen nöjd och glad

Var vid kirurgpolikliniken i Mora

Den här kirurgen förklarade utförligt och svarade på alla mina frågor. Så skall det gå till!


Jag fick också se på olika röntgenbilder. Tumören sitter i svansen (bukspottskörteln har ett huvud och en svans). Tumören är 3x3x4 cm.
 Det märkliga är att man kunde notera den redan på en röntgen år 2014, men då var det ingen som reagerade. Man röntgade ju lungorna och funderade inte mer.
Nu skall i alla fall mitt fall diskuterad på tisdag nästa år. Det är kirurger i Uppsala som fattar något slags beslut, troligen operation. Detta gör man utifrån min kondition osv.
Operation sker inom 3 till 8 veckor. De opererar i Uppsala och jag blir borta en vecka, kanske mer om det tillstöter komplimationer.
Därför är det ju bra att jag snart skall göra en ultraljudsundersökning av hjärtat. Det var aviserat till den 5 januari, men jag bad dem ändra tid. Kan inte komma kl 0700 på morgonen.

Får ju lite möjlighet att leva längre.

Inga kommentarer: