lördag, december 16, 2017

Tankar 16 dec. 2017


Det har varit en höst full med motgångar. Boken Torparpojken har ju ännu inte fått några rasensoner och endast två backer har sålts på Adliblis. Statens Kulturråd ville inte ge den litteraturstöd och fortfarande har jag 4.000: att betala tryckeriet.
Som vanligt blev det heller inga pengar från Författarfonden, detta trots att de begärt in och fått en bok.

På det personliga planet så äter jag fortfarande ett tiotal tabletter dagligen efter hjärtinfarkten som jag fick i maj. Tablettätandet påverkar njurarna för jag har haft ont i ryggen. En röntgen av njurarna visade på en tumör intill bukspottkörteln. Därför har jag i går gjort ännu en röntgen, denna gång. med magnetkamera. Det var en chockartad uppleverse. Massor med oljud, rena tortyrren. Själv kände jag mig som i en likkista. Ett vitt tak något cm över huvudet och armarna fastlåsta. Resultatet fattar jag inte men läkaren som ringde sa att han sänder remiss till kirurgen i Mora.

Var som vanligt ute på hundpromenad och fick tillfälle att tänka.

Det här är väl slutet av livet. Inget positivt att se fram emot. Snart är det jul. Jag tror att jag meddelar Kjell att jag vill fira julafton ensam. Kan ju ändå inte dricka en pilsner eller ta en snaps till maten. Förresten orkar jag inte med att göra något julmat.

Inga kommentarer: