onsdag, juli 11, 2007

Vilken lycka !

Nu skall vi se vad detta är


Det tutade utanför

Jag tittade ut genom köksfönstret och där stod en stor DHL-lastbil. Det var helt i sin ordning. Det var hundmat som jag som vanligt beställt från Magnussons.
Det har sin fabrik i närheten av Stockholm och tillverkar detta foder. Jag har fött upp hundarna på detta i flera år nu och är nöjd med kvalitén. Man måste hålla sig till en produkt och inte hålla på att byta, för då mår djuren inte bra i magen.


Det blev klart godkänt

De svansade de runt mig medan jag bar in säckarna och ställde dem i vindstrappan. Detta räcker ungefär ett halvår, sedan är det dags att beställa igen.

Mina labradorer väger ca 30 kg var. Det är perfekt vikt för dem. Blir de tyngre så frestar det på deras leder och de kan få ont när de blir gamla.

Varje hund får fyra deciliter torrfoder uppblött i vatten per dag. Maten är så pass energirik att de inte behöver mer och förresten så får de alltid sista biten av husses smörgås också.

Sex säckar hundmat och en kartong hundkex brukar jag beställa. Det är rätt skönt att hela tiden ha hundmat hemma. Jag beställer när jag öppnar den sista säcken.

Inga kommentarer: