måndag, juni 30, 2008

Lite tankar

Det är rätt skönt nu. Den där ruskiga hettan är borta och jag fungerar igen. Det går fint att jobba i trädgården även om jag numera använder långärmad skjorta. Jag fick ju soleksem i början av sommaren och det kliade rysligt.

Här är den lilla kiosken i auktionshallen


I lördags var jag på auktion. Min kompis Kjell har auktionsfirma och kör med sommarauktioner. Där har jag i år en liten kiosk och säljer kalla drickor, glass och godis. Kul att ha något att göra under auktionerna.
Denna gång ropade jag in en gräsklippare, en dammsugare och en rullbandspelare samt tre små häcksaxar. Gräsklipparen har jag inte kollat ännu så jag vet inte om den fungerar.
Dammsugaren ser helt ok ut, den duger säkert till att dammsuga bilen. man får ju chansa lite. Kostar saker bara 25:- så är det ju idé.

I mitt provisoriska växthus har det nu blivit en mängd plantor som jag håller på och skolar om. Det tog hela söndagen att jobba med det, men det är roligt. faktum är att det inte är riktigt klart ännu, kålrotsplantorna är kvar, måste ta dem i morgon.

Inga kommentarer: