onsdag, oktober 22, 2008

Medicin

Det är jobbigt när hjärtat inte funkar
Min medicin, Pulmicort (kortison) och Oxis som de skrivit ut för astma, ger mig himla hjärtdarr, särskilt om förmiddagen. Dessutom, kan jag tillägga, så är det lätt att få blåsor och blemmor i munnen och svalget.
Det sista gjorde, att jag nu helt lagt av med båda medicinerna.
Det är fjärde dagen nu, och jag mår faktiskt bättre. Vad skall man tro?

Hörde ett radioprogram nyligen där en man med njursvikt gått tvärt emot läkarnas råd och faktiskt blev bättre. Han höll numera föredrag för läkare, där en del blev förbannade och andra tyckte att det var intressant.
Mannen menade att man som patient är expert på sin egen kropp. Så med det ringande i öronen satte jag ut medicinen. Kan ju alltid börja igen.
Märkligt nog har jag mycket mindre pip i rören än tidigare. Kanske beroende på att det nu är kallare och inget pollen eller annat skit i luften. Eller också har jag inte astma eller mycket lindrigt.

Inga kommentarer: