onsdag, oktober 08, 2008

Ruggig dag

Ush!
känner mig smått nervig och sur.
Är ofta det på morgonen innan jag vaknat ordentligt och fått både frukost och kaffemugg.
Detta är märkbart särskilt en dag som denna när det bara är någon plusgrad och mulet.
Inne är det bara +15 grader. Men jag går ner i källaren och tänder en brasa i pannan.

Läser på lite olika forum och avhåller mig från att svara för det blir nog gubbsura inlägg.

På radion tuggar de om finanskrisen i evigheters evighet, men den angår inte mig. Har ju inga pengar att oroa mig för. Om man i god tid har sett om sin livssituation och lever billigt med små utgifter och skafferiet fullt med råvaror så är man relativt osårbar.

Storföretaget Volvo varslar.
Det kommer som en kalldusch sägs det.
Har de inga vise män i företaget? Några gubbar som sitter i ett rum och tittar på hur världsutvecklingen ser ut. Då hade de vetat för länge sedan att oljan tar slut, att folk på sikt vill åka i bilar som inte har några utsläpp.
I stället lägger de ner bilmodeller som kan köras på flera bränslen.

Inga kommentarer: