söndag, november 16, 2008

Växthuset



Växthuset övervintrar

Nu är här kallt. När jag skruvade på takplasten så frös jag om fingrarna så pass att jag inte kunde jobba mer än någon timme. Det var ungeför - 10 grader.
I vilket fall är nu taket på och alla fönster på plats. Får måla dem till sommaren.
Det som återstår är att göra de trekantiga luckorna längst upp. Om det blir någon bra temperatur någon dag så spikar jag väl på byggplast där så länge.
Det hade naturligtvis varit billigare och snabbare om jag köpt ett färdigt växthus, man får sådana för ungefär 3.000, men det hade inte varit så roligt.
Nu har jag fått fundera över olika lösningar och förresten finns det mer att göra.
Det skall vara ribbor inne i huset som groplattorna skall vila på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Himla fint växthus! Tusen gånger snyggare än ett köpe, och personligt därtill.
Eulalia