fredag, april 17, 2009

Husvagnsjobb

Lite pyssel

Gasanläggningen
Håller på och testar lite saker i husvagnen. Spisen och kylskåpet fungerar utmärkt med gasdrift, men värmepannan fick jag inte i gång. Jag lyckades tända den och trots att jag höll inne knappen flera minuter så slocknade säkerhetslågan och effekten uteblev. Undras om den har sotat igen!
Skall gå ut på något husvagnsforum och fråga.

När detta skrivs så testar jag anslutningen till 220 volt. Kylskåpet skall fungera på det men även värmeanläggningen. Det får stå på till i morgon bitti så ser jag ju om det funkar.

Låset
Dörrlåset är ett problem, Jag måste hitta ett nytt eller ett liknande, för nu går det bara att öppna dörren med nyckel och det är inte bra. Var inne i Orsa och frågade låssmeden, men han sysslade inte med sådant. Fick tips på en som jobbar med husvagnar, men även han hade inget lås. Nå, ja det finns nog vagnar som de skrotar.


Låset på insidan, fungerar utmärktMen på utsidan är draghandtaget sönder och det går bra att öppna med nyckel


Skåp och hyllor
Var inne i Orsa och fick tag i mjukplast, typ sittunderlägg. Det skall jag lägga inne i skåpen och på hyllor så kommer saker man har där att hålla sig kvar bättre. Fick en stor bit gratis vid företaget som säljer byggprodukter.
Så fort jag lagt in det i skåpen kan jag lasta in prylar. Har redan en del konserver i källaren.

Inga kommentarer: