torsdag, oktober 21, 2010

Kallt och Skördeproblem

Skördeproblem
Skulle ta in olika grönsaker från landen. Men så regnade det och jag tänkte att jag gör det när det slutat.
Det vill säga i dag.

I morse var det +10 grade och under dagen +5. Morötterna sitter fast. Fick bända loss både dem och löken intill. Hundarna stod intill för att få smaka. När jag vände ryggen till så var Beda på väg bort med en knippe morötter som hon tagit direkt i spannen. Hon kom tillbaka med dem, snäll som hon är.
Morötterna går av om man inte är försiktig, de är ju djupfrysta, De står nu en spann i källaren för att de skall tina så att jag får bort jordkokorna. Men det är mer kvar i landen. Även Palsternackorna måste upp liksom purjolöken.

Började med vitkålen men det var så himla kallt om fingrarna att jag fick avbryta.

Inga kommentarer: