söndag, mars 27, 2011

Kallt inne

Trots att det är snart slutet av mars så är det fortfarande mycket snö kvar

Söndag förmiddag.
Svinkallt inne bara +15. Jag har så himla lite ved att jag håller igen.
Långkalsonger på igen. Sitter i vardrummet med mössa på. Mössa är faktiskt effektivt om man fryser. Måste nog köpa lite mera ved för elpatronerna vill jag inte använda. Körde en månad med dem förra året och det blev väldigt dyrt. Då är ved bättre.

Får väl gå ut ett slag med vovvarna, det är +-0 grader ute så det är inte så farligt. Bil väl lite varmare under dagen. Men min gård är en enda iskana, har sandat men det förslår inte.

Kämpar mot nedstämdhet. Det händer ju inget kul just nu i varje fall inte med mina projekt. Om ändå solen kunde lysa så att det gick att sitta ute och sola lite. Det är nog solsken som behövs.

Den här bilden är faktiskt tagen på en helt annan plats i Sverige,
för flera år sedan, men den får representera min längtan efter vår och sol.

Inga kommentarer: