onsdag, mars 07, 2012

Ögonkliniken saknar fast läkare

Ögonkliniken saknar fast läkare

– Nästan jämt är det en ny läkare, jag tror att kanske har jag haft samma läkare två gånger, men för det mesta har jag aldrig mött samma läkare. Man klarar ju inte av att hålla på och dra sin historia varenda gång. Det säger Göran Torin från Skattungbyn, som är en patient som tröttnat.

Läs mer på Sveriges Radio

----------------------------------------
Jag har retat mig länge på den nonchalans som Landstinget i Dalarna visar mot oss som bor inom upptagningsområdet för ögonkliniken i Mora.
  • Ingen fast läkare sedan länge.
  • Undermånlig utrustning
Till detta kan jag lägga att överläkaren nu avslöjar att när man får en ny ögonlaser till Mora, så skall den placeras i Falun. Mora skall få den gamla som nu används i Falun.
Varför skall Mora få det som Falun kasserar?

Inga kommentarer: