onsdag, mars 07, 2012

Bildat företag

Bokförlaget bildat
Nu är bokförlaget bildat. Det heter:

Moster Beda
Bokförlag HB

Jag har ju skrivit klart min bok och i går var jag på tryckeriet med filerna.
Nu var de inte korrekta så jag får åka dit igen.
Sedan tar det väl 6 - 8 veckor innan tryckningen är klar.
Då skall jag berätta mer om detta.

Finansieringen var jobbig. Har hållit på i ett och ett halvt år med den.
Till slut fick jag låna pengar genom JAK.

Anledningen till att bilda bokförlag är att jag redan på tidigt stadium försökte få flera olika förlag att ge ut boken, men alla var ointreserade.
Alltså får man som vanligt sköta det själv.
För att inte blanda ihop min ekonomi med bokförsäljningen och det är anledningen till att bilda bokförlag.
Eftersom det är ett handelsbolag så har jag två kompisar som är med.

Inga kommentarer: