onsdag, februari 20, 2013

Odlingsplanering

Var är frölådan?

Letade som besatt efter mina fröer. Hela den gula odlingslådan och odlingsdagboken var borta.
Två dagars letande.

Men så stod jag vid diskbänken och kom på att uppe vid taket finns ju ett skåp. Eftersom det är så högt upp och svårt att nå utan att stå på en stol, så finns där bara reservgrejor, som t.ex. extra ölglas och termosar.
KLICK!
Upp på en stol och se där hade jag lagt alla odlingsgrejor.

Nu har jag också tagit mer det gamla lakanet som legat överst i bokhyllan. Där har jag lagt scuaschfrö  på tork. På tidningar har jag pumpafrö, men vad är vad. Det är märkligt. Jag tor alltd att jag skall komma ihåg vad som är vad, men så är det inte. Får väl köpa i alla fall.

Har också rensat torkade baljor från fröer, emn även där går jag bet. Kan det vara luktärtor, eller är det något annat.? Måste nog lägga lappar till ett annat år.

Däremot så vet jag att jag har kålrotsfrö. Det är en lång kvist som hängt i taket hela vintern. Små tunna skidor som innehåller pyttesmå svarta frö. Har aldrig provat att ta frö från kålrot tidigare så det skall bli kul att se hur det verkar.

Funderar på att sätta mandelpotatis i år. Kan vara kul att se hur det går, men måste köpa sättpotatis först.

Inga kommentarer: