lördag, mars 23, 2013

Ändrad livsstil



Jag är för fet!

Har grunnat på detta länge. Men hur i all sin dag skall jag kunna förändra?
Har gjort taffliga försök att äta mindre, men det varar någon dag.
Det är ju gott att äta. Speciellt gott är det att kunna dricka 1/2 liter hemlagad öl på kvällen.



Nå väl jag borde ju veta bättre. Det socker man har i när man jäser öl omvandlas ju till alkohol. I kroppen blir det socker igen och fett. Svårare än så är det ju inte. Har ju bytt till byxor i D-storlek som en följd av ölet. Får väl dricka öl till sommaren vid någon grillkväll bara. 
När jag läste boken Matrevolutionen så fick jag en del saker klart för mig. Jag måste gå över till GI-kost. Problemet är att jag ju odlar just kolhydrater för att det är billigt. Men den som vill vara fin får lida pin!

Ja, då kör jag med GI och lite av LCHF. Det senare beror på att jag har en kokbok för vegetarianer som vill käka LCHF.När jag tidigare köpte den så tyckte jag att den var helt knäpp, men efter att ha läst Matrevoutionen så förstår jag bättre.

I dag lagade jag squash som jag tagit upp ur frysen.
Varvade dem med en sås bestående av Creme Fraice och Chevre (getost). Lite väl dyrt med osten, men man måste ju pröva.
Körde det i ugnen och sedan var det bara att käka. Orkade inte äta allt, knappt hälften fick jag i mig i alla fall.
Proppmätt!
Senare kom jag på att jag kanske skulle kolla hur många personer receptet var till "Fyra personer"!
Inte undra på att jag blev mätt.

I går åt jag tre kokta ägg med majonär och en bit grönmögelost, på en pytteliten hård macka. Även då proppmätt.Trots att jag drack te till detta var jag jättetörstig efteråt. Var väl för mycket salt.

Har förresten gjort Tatsiki. Köpte en gurka i affären och lite youghurt. Skall käka detta ett tag.

Inga kommentarer: