måndag, maj 06, 2013

Föraning om sommar


 Det här ser inte bra ut.
Den högra rhododendron ser inte ut att ha klarat vintern.
Jag har vattnat rejält ner till roten och hoppas att den klarar sig.


Oj vad varmt det blev
6 maj är det när detta skrivs. Och plötsligt blev det varmt. +20 grader på termometern.
Var ute och gick promenad med vovven. Upptäckte att man kanske skulle lägga av med långkalsingar nu. En annan sak är att jag inte behövt elda i vedspisen på två dagar. Det är ju +18 grader inomhus.

Rabatterna

Tog kameran och tittade lite för att se vad som kommit upp.
Rabarberna hade sina knoppar klara redan när snön försvann.


Intill den södra husväggen har det en tid varit tre blå krokusar och nu har det även dykt upp en vit i den östra rabatten. Där finns också långa blad från tulpaner och även från något som jag tror är vallmo.

Vallmo? 
Minns ej. 
Kanske det är pion. Blir spännande att se.




Hör och häpna!

Jag fick för mig att tvätta bilen. Det är nog minst ett år sedan. Blev ju snyggt, men om man tittar närmare så finns det fläckar. Måste nog polera om jag skall få bort dem.


Inga kommentarer: