måndag, juni 24, 2013

Beda 2 har kommit


Valpen har kommit!


Den 8 veckor gamla Beda hämtades söndag 23 juni på Lövåsen, inte långt från Stora Skedvi.
Mina kompisar Olle och Magnus var med. Magnus som satt i baksätet fick förtroendet att hålla valpen under resan. Det gick bra, Beda gillar Magnus.

Lite dramatik var det under resan eftersom torkarmotorn på bilen lade av och det regnade. Som väl var inte hela tiden. Har nu beställt en ersättningsmotor, för så går det ju inte att ha det.

När vi kom hem så släppte vi ut Asta och valpen. Men Asta är ju ovan vid andra hundar och gick undan hela tiden. Vid ett tillfälle morrade hon och valpen blev rädd. 

Hundmat för valpar medföljde och Beda skulle ha 1 1/2 dl uppblött i vatten. Hon åt inte så mycket. Men kissade på golvet, men det är ju väntat.

Under natten har jag haft Beda i en banankartong intill min säng och hon somnade när jag hade handen hos henne.
Vid femtiden blev det dags att gå ut och för första gången bajade hon fram en lång, lång korv. Duktig vovve!

Kl 7 gick vi upp och Beda fick mat igen. Samma visa som på kvällen, hon åt inte allt så jag kastade resten. Innan jag visste ordet av hade hon gjort en korv på köksmattan. Sådant får man räkna med. När jag åt frukost hade jag en hund på var sida i soffan. Asta låg kvar för att hon vet att hon får sista delen på smörgåsen, men Beda busade intill mig så jag fick sno på med att äta.

Asta är fortfarande reserverad, men hon kommer nog att vänja sig när hon ser att Beda hör hit. 
Det blev ett väldigt skuttande på gräset och till slut ansåg husse att valpen nog behövde vila sig. Nu vilar hon på kökssoffan i köket och jag har fått tid att kolla mail och annat på datorn.
Bilder kommer senare. Olle och Magnus plåtade.

Inga kommentarer: