torsdag, juni 27, 2013

Kiss och bajs

Oj, oj !

Nu har valpen varit hos mig i tre dagar. Börjar svagt att vänja mig, så gör även 8-åriga Asta.
Utomhus lyckas Asta nu leka med valpen, men det får bara vara ett par minuter. Den gamla hunden är ju jättestor och snabb, men hittills går det bra.
Jag har även fått säga till Asta att morra när valpen blir för närgången. Hon måste ju sätta gränser.

Man hela köksgolvet är täckt med tidningar här och där. Valpen kissar ju lite då och då trots att jag tar ut henne ofta. Nå ja det kommer nog att ordna sig.
Lite jobbigare är när hon bajsat inne och jag inte sett det. I morse trodde jag att det var en hög hund hår under bordet, men när jag råkat trampa i det så avslöjades sanningen.

Var tvungen att åka till Orsa och hämta ett paket. Vovvarna fick åka med i hundburen. Valpen gillade det inte, men somnade till slut.
När vi kom hem fick hon vara kvar där så att jag skulle hinna dammsuga och våttorka golvet i köket. Nu är det fint igen.

Inga kommentarer: