onsdag, oktober 30, 2013

Häst i trädgården


Dagens överraskning

Jag hade just gått upp och hade fortfarande nattkläder på mig. 
Släppte ut vovvarna och gick ner för att tända i pannan.

Hörde hundarna skälla, gissade att någon var på vägen.
Plötsligt hördes en kvinnoröst som ropade in till mig.
Häst!

Fattade ingenting men gick upp.

Therese från grannhuset sa:
- Du har en häst i grönsakslandet!

Trodde först att hon var snurrig men det är en lugn och seriös tjej.
Tittade ut genom dörren.

Min nya granne Marcus har travhästar och en av dem stod nu vid min grönkål.
De hade glömt att sätta på strömmen till elstängslet så hästen passade på att undersöka omgivningarna.

Therese var snäll och sprang upp till grannen som kom ut för att hämta hästen. 
Det var inte så enkelt. Men när han fått på den en grimma så gick det lättare.
Den stod visserligen uppe i stenröset, men Marcus tog det lungt och ledde ner den.
En ettåring är väl skygg. Så han fick gå igenom hela min trädgård för att få ut den.

Valpen sprang efter och undvek som tur var en spark.
Grönkålen klarade sig.

Inga kommentarer: