onsdag, juni 14, 2006

Vilken underbar känsla

... det är när något man jobbat med länge blir klart.

Det känns som när man simmar och tar ett kraftigt tag med armarna och flyter fram, rullar över på rygg och bara njuter. Jag fixade detta!
Jag känner mig lätt euforisk! (skrev det bara för att briljera med ett fint ord)

I flera månader har jag umgåtts med planerna på att göra en sajt och nu är den äntligen klar, nåja, med skönhetsfel, men de fixar jag lätt.
Sista veckan var det motigt. Allt var nerladdat men ändå kom sajten inte upp. Skrev till supporten. Svar; kontakta det ställe där du köpt din domän.

De fixade det, men ändå fick jag inte till det. Dessa förbannade koder och inställningar, nytt mail till supporten.
Så äntligen trillade tioöringen ner.

Hela dagen sedan åtta i morse har jag laddat ner texter. De var redan skrivna men måste korrigeras innan de kunde publiceras.
Nu börjar det likna något! Klockan är 22.
Skickade några mail och tar sedan en whisky, Jamessons så klart!.

När man slappnar av kommer tankarna på fortsättningen. Så har det alltid varit när jag kört i gång något.
Vad kan man göra mer?
Få andra att jobba.
Göra konferenser osv.
Var skall man hålla dem?
Det kostar pengar, hur skall man göra det billigt.

Jo, jo, du med dina fantasier, sa de till mig när jag var i femårsåldern. Märkligt egentligen. Utan fantasier eller visioner som det heter på finare språk, så händer ju inget.


Nu skall det bli spännande att se hur denna sajt verkar, kommer kändisarna att ställa upp med texter?
Kommer kollegorna att använda materialet?
Kommer det att förändra samhället?

Gäsp! Jag går och lägger mig!

1 kommentar:

Margareta Hultgren sa...

Det blev väldigt fint i alla fall, Jojje :-) Jag har börjat skriva, men det är lite motigt i värmen. Lite för varmt att sitta vid datorn. Reggade mig som medlem i alla fall, alltid något.
Kram
Maggan