söndag, mars 11, 2007

Gulla med hunden

Jag gullar med mina hundar

En del säger att man inte skall förmänskliga hunden och så långt går jag inte. Men vi bor ju i hop och då måste man ju ha lite trevligt.

En del säger att hunden skall veta sin plats på golvet i köket och i rummet får den inte vara.
Jag tänker annorlunda. Mina hundar får vara var de vill. Däremot får de inte ligga i min säng. Det skulle bli för trångt och jag skulle få en massa hår och sand i sängkläderna. Vovvarna har helt fattat detta, de går inte upp i sängen.

Varje morgon när jag sitter på min kökssoffa och äter frukost så har jag en hund på var sida, men de skall ligga ner, jag vill inte ha någon nos i maten. Men hundar har lite svårt att hålla snålvattnet borta så därför måste jag ha en handduk över mina ben. När jag sedan kommit till slutet av min macka så skär jag av två bitar ungefär i sockerbits storlek och så får de var sin.
När jag äter middag så får de inget men de får gärna ligga på soffan. De har fattat detta och lägger sig för det mesta bakom mig.

Om jag sitter i rummets soffa och läser så lägger sig oftast en hund på varje sida, den unga hunden vill ha huvudet i mitt knä. Det var jätteskön när jag var sjuk och frös "som en hund".

Så kommer kvällen och jag bäddar. Den äldre hunden lägger sig i länsstolen som jag försett med några trasmattor och den unga hunden kryper i hop i en korg på golvet. När husse fått på sig pyjamasen så nattas vovvarna. Jag talar om för dem att de varit duktiga och är vackrast i världen och de gillar att höra det.

Så mår vi bra både husse och hans hundar!

Inga kommentarer: