söndag, mars 25, 2007

Dagsmeja och Våffeldagen

En överraskning

Solar på förmiddagen


Söndagen 25 mars solar jag i trädgården. Det blir till slut så varmt i solen att jackan måste av. Men det hjälper inte. Jag måste gå in och ta av mig långkalsongerna också.
Jag sitter säkert tre timmar i solen och bara har det gott. Sedan går jag in och gör en sallad med jasminris, frysta grönsaker, lite olja och kryddor. Gör också en dressing med Afil, tomatpuré och kryddor. Äter detta med Basilikapuckar.



Olle fixar våfflor och Magnus äter.
Två hundar vill gärna ha.

Det blev ingen hundkurs i dag så vi går en promenad i stället. På hemvägen ringer mobilen, det är Olle. Han säger att han kommer med något gott. Det blev verkligen en överraskning. Olle och hans son Magnus kommer på cykel och har med sig våffeljärn och alla tillbehör. Vi drar ut en elsladd till trädgården och Olle vispar till våffelmixet i köket. Själv fixar jag kaffe.



Våffla med jordgubbssylt och grädde!


Sedan sitter vi i solen och bara njuter av våren och våfflorna. Hundarna får smakbitar.



På våffeldagen smakar våfflor bäst ute i vårsolen.

Inga kommentarer: