måndag, april 02, 2007

Änglatofflor

Nu behöver jag inte skämmas!


- Du får ursäkta mig, sade jag till min kompis som kom på besök.
- Jag hinner inte alltid dammsuga och det är dammråttor överallt.



- Äh, sade han. Du skall inte skämmas. Jag har det också lite stökigt hemma och jag har ju inte hundar som du har.
- Förresten vet du väl att det inte heter dammråttor. Det heter Änglatofflor.
- Du har helt enkelt haft besök av änglar och det är spår efter dem. Så var stolt över det.

Tänk så enkelt det kan vara. Det gäller bara att se problemet från ett annat håll och då blir det inget problem längre.

Har man hund så blir det hår på golven.

1 kommentar:

Birgit sa...

Härligt att se att jag inte är ensam att ha Ängla tofflor hemma *L* Trevlig påsk Startade en nu blogg i dag denna dah resten av mitt liv . vet inte om den syns .. /Biggan