söndag, november 29, 2009

Julstök

Här lyser julstjärnan i köksfönstret
under står stegen som jag kliver på för att ge fåglarna mat


Första advent, då börjar julstöket


Det började med att jag hängde upp julstjärnan och satte fram adventsljusstakarna. Sedan fick upp julgardinerna och sedan bytte jag ut den blå vaxduken mot en med röda hjärtan. På julafton lägger jag i stället på en vanlig duk med tomtar på.

Jag har också burit upp amaryllislöken, hoppas att den skall sätta fart när den kommer i värmen.

Nu skall jag göra iordning mitt lilla julbord i köksfönstret. Det blir en röd duk och lite tomtar. Pelargonierna åker ner i källaren.

Utomhus har jag satt upp julgranen som jag fick av Sixten, min vedleverantör. Nu står granen där med tända ljus och väntar på lite snö och kyla.

Bakat lussekatter
Förra året försökte jag med en saffrans längd, men den jäste alldeles förbannat och kröp ut ur ugnen. Så i år blev det riktiga lussekatter. Jag är rätt stolt över att jag som en gammal gubbe faktiskt kan få till det med bakning.

Inga kommentarer: