måndag, december 20, 2010

Snöröjning

Skrev till SOS och frågade om jag vid min ålder som dessutom har astma, kan få hjälp med en del sysslor.
Det handlar om att skotta snö och bära in ved.
Det är emellantåt lite väl tungt tycker jag.

I dag fick jag mail och det skall komma någon från SOS och utreda om jag behöver hjälp med skottning osv.

Jag kollade också med Skattunge Service som är ett kooperativt företag här i byn som sköter hemtjänst åt kommunen. De kan hjälpa mig men vill ha 350:-/tim. Sedan kan jag få göra Rotavdrag. Låter krångligt.

Knallade över till en nyinflyttad granne som plogar snö med en 4-hjuling.
Han var här och röjde. Han vill ha 100:-/tim, tog en kvart.

I dag var jag ute och röjde av snön från bilen. Det var flera dm högt med skare ovanpå.
Måste få bort det för på onsdag skall jag till ögondoktorn.

Inga kommentarer: