tisdag, september 27, 2011

Det ringde från Aftonbladet

På vär ut för att hämta vitkål
Då ringde mobilen. en reporter från Aftonbladet hade kollat min sajt LevaBilligt.se
Nu ville han veta hur jag bar mig åt för att själv leva billigt. Hur mycket har du i pension osv.?

Fick klart för mig att Aftonbladet skall göra några artiklar om fattiga pensionärer, för han ringde en gång till och frågade. De siffror han fått av en annan pensionär hade inte samma uppställningar som jag berättat.

Nå, väl, han fick reda på det han ville.
Finns ju ingen anledning att inte hjälpa till och beskriva pensionärernas tuffa situation.
Så berättade jag att genom att odla min mat själv och återanvända saker så kan jag klara mig på pensionen.

Lite senare kom en trevlig fotograf från Borlänge och tog lite bilder.
Skall bli intressant att läsa artikeln i tidningen.

Inga kommentarer: