måndag, juli 15, 2013

Lite tankar


Valpen sover!

Bra, då hinner jag skriva lite. Att ha valp är ju som att ha småbarn, man hinner ingen ting och måste passa på då de sover.
Annars är det kul att se på när den äldre hunden uppfostrar. Valpen försöker klättra på gammelhunden, men får en morrning och det räcker för att låta bli. Så försöker valpen med att hoppa och leka. De springer lite hit och dit och så trycker den äldre vovven ner den lilla med tassarna. Det sker gång på gång. Till slut har valpen fattat vem som är starkast.


Nu skall det bli röja av!

Köpte en billig röjsåg på Jula. Kostade ungefär 1000:- , normalt brukar man få ge 6 - 7000:-
Har inte prövat den än, måste köpa 2-takts bensin först och så måste valpen sova givetvis.
Den är en kombination av gräsröjare och slykapare, beroende på vad jag monterar. Skall bli skönt att få bort buskar som växer in vid mina odlingar.

Apropå odling, så växer det bra. Alla plantor står ju i halm så jag har inget besvär med ogräs. Halmen håller också kvar fukten i marken och under den är det en fin miljö för daggmaskar.
Har än så länge bara tagit lite Mangold men snart är det dags för broccoli. Squashen blommar så sedan blir det att frossa på den också.
 

Mobilen

Försöker lära mig den, men det är inte lätt och ser man inte upp så tömmer den batteriet på en natt.
Tänkte att jag kunde lämna tillbaka den till Clas Ohlsson men det gick inte, även om jag bytte till en dyrare. Lärpengar!

Inga kommentarer: