torsdag, maj 25, 2006

Jag älskar råkost























Den här pajformen innehåller en typisk middag för mig.
Där finns råriven vitkål, har jag inte färsk så tar jag surkål i stället. Så finns det morot, kålrot och alfagroddar.
För att jag skall få proteiner så finns där kokta vita bönor, ibland tar jag kidneybönor i stället.
Den här gången hade jag även med lite kok råris som ger bra energi.
På toppen har jag lite hasselnötter för att få viktiga mineraler och så några russin och oliver för att det är gott.
Över allt häller jag dressing som jag blandat med äppelcidervinäger, rapsolja och dragon och örtsalt.
När jag skriver detta så vattnas det i munnen, så gott är det!
Pröva själv!

2 kommentarer:

Margareta Hultgren sa...

Får hålla med om att det ser riktigt gott ut. Även om jag inte alls är vegeterian så älskar jag också råkost :-)Jag fixade över din bild till Lillasyster förresten. Kolla själv :-)
Maggie

Margareta Hultgren sa...

Fixade linken till nya Lillasyster också :-)
Maggan