tisdag, maj 30, 2006

Luriga återbruket




Det finns en verksamhet som gör både miljön och arbetslösa en stor tjänst, nämligen Mora Återbruk. Där kan man hitta begagnade saker till bra priser. Så trodde jag.

Föremål finns det ju gått om där men priserna är minst sagt varierande och de flesta enligt min mening för höga i förhållande till nytt. Man undrar hur prissättningen egentligen går till.
Jag har till och med blivit lurad och köpt ett begagnat föremål till ett dubbelt så högt pris som ett nytt.
Jag behövde en mortel i marmor och köpte en för 125:-. Den var lite sliten invändigt, men sådant får man ju räkna med när det gäller begagnade prylar.
Så satt jag och bläddrade i Claes Olssons katalog och finner att samma mortel hos Claes kostar endast 60:-!
Ush! vad jag känner mig lurad.
Nu vågar jag inte handla mer på Mora Återbruk.

2 kommentarer:

Margareta Hultgren sa...

Antar att det är så hela samhället fungerar nu för tiden. Att luras till vaje pris. Vad det än är frågan om så blir man lurad.
Tur att din mortel är hel i alla fall.
Maggan

Birgit sa...

men den kommer att hålla i många år , tänk så istället . *L*

man kan oxå ha tur att köpa bättre begagnat det har man ju sett på tv.s auktionsserie