fredag, oktober 07, 2011

Juvertumör


Moster Beda med strut



Juvertumör

Moster Beda min älskade 11 åriga labradortik är nu opererad för andra gången.

Nu fanns det svulster på båda sidor längre bak.

Förra gången bara en rätt stor som satt rätt långt fram.

Det är inte roligt att behöva göra operation, men vad har jag att välja på om jag vill ha hunden kvar?


Hon är ju jättepigg, tycker faktiskt att hon blev väldigt pigg efter den första operationen, hon hade nog ont eller besvar, men det fattade jag inte. Svulsten var då så stor som en väldigt liten pingpongboll. Denna gång var det ju flera, men de var betydligt mindre, kanske som stora ärtor.


Hon får ha strut på när jag inte har full uppsikt över henne. Veterinären sade att det är bäst så att hon inte slickar sig på operationsärren för då kan det bli infektion.

Hon är jätteduktig när jag skall ta på struten och hjälper till. Får naturligtvis en belöning.

Mina hundar får alltid belöning när de gör något bra.


Opererad på båda sidor

Sökte på nätet på “juvertumör hund” och fick fram flera sidor om detta. Det är tre gånger så vanligt att hundar får detta, jämfört med människor.

Här är en intressant sida om man vill ha lite översikt.

Inga kommentarer: