söndag, oktober 02, 2011

Nyfräst


Det var kul!
Den kostade 300 på auktion och så köpte jag olja och en ny kilrem så priset är väl ca 500:-
Har nu fräst upp hela potatislandet med den "nya" jordfräsen. Lite teknik är det att köra den, men det är nog bara en träningsak.



Den här bilden är tagen över hela odlingen. Det som är allra närmast i bild är jordärtskockorna med sina gula blommor. Bryr mig nog inte om att ta upp några i år, de klarar sig i marken under vintern.
Resten av det gröna är kållandet. Där har jag ju skördat alla squash, all vitkål utom tre plantor. All kålrot, det blev bara en halv skottkärra i år. Broccoli växer fortfarande liksom blomkål. Tog förresten in fyra blomkålshuvuden i dag som jag förvällt.
Så finns det grönkål, men den tar jag inte förrän vintern kommer.
Längst bort till höger står fågelskrämman Douglas och det vita huset finns på andra sidan vägen och där bor en granne.

Inga kommentarer: