söndag, april 07, 2013

Bantning

Bantar jag?

Måste ju svara ja på den frågan. Mitt midjemått är alldeles för stort 135 cm i dag.
Nå ja, det måste ner till mer normalt omfång.

Anledningen är ju att det exempelvis är omöjlig att tvätta fötterna utan att bli enormt flåsig.
Nu har jag i alla fall kört i gång. Började lite försiktigt den 18 mars och det känns redan att jag kunnat ta in ett hål i livremmen.

Min diet blir mest ost, ägg och så feta grejor som möjligt. Avokado som jag ju inte käkat något vidare tidigare har nu blivit något åtråvärt. .Men jag lärde mig sist att de ju måste vara mogna. Köpte tre som jag tyckte var hårda och fina, men de gick ju inte att äta. Så nu ligger två framme i värmen för att mogna.

Något annat som är kul är min nya kokbok  LCHF för vegetarianer . Där finns många maträtter som är kul. Det handlar om att laga mat på ett nytt sätt, i alla fall för mig som tidigare bara kört med rotsaksgrytor, ärtsoppa med mera.

Men jag följer ju inte slaviskt LCHF-dietens instruktioner. Riktar in mig mera på lågkolhydrat kost, kallas för GI.

Inga kommentarer: