tisdag, april 16, 2013

Moster Beda är död


Hunden borta

Då var vi hemma igen, Asta och jag. Det känns tomt när inte Moster Beda är med.
Asta kollade runt och verkar stillsam.

Besöket hos veterinären gick bättre än jag trodde och efteråt försvann klumpen jag hade i magen.
Hunden fick först en lugnande spruta och det tog en stund innan hon lade sig ner på golvet.
Sedan satte de in en kanyl i ena frambenet och sprutade in tre stora sprutor. Av den första skulle hon bli medvetslös och resten skulle stoppa hjärta och andning.

Sedan var det slut


Jag satt och klappade henne hela tiden och lyckades hålla mina tårar borta.

Sedan tog Kjell och jag en filt som vi lade henne i och bar ut henne till bilen. Där hade jag en stor pappkartong som hon fick plats i.

Eftersom det inte går att gräva en grav nu på grund av tjälen så ligger Moster Beda nu i en frysbox.
Sedan skall hon få en grav på lämplig plats så att jag kan besöka den.

På hemvägen åkte jag till en kennel i Kallmora, men de hade f.n inga valpar. Väntar på att tikar skall löpa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch! Aldrig kul. Men blir fantastiskt med en liten valp till sommaren kanske!
Amanda