söndag, april 07, 2013

Kasta grejor

Släng inte - ge bort!

Nu har jag byggt upp ett bibliotek med DVD-filmer och de gamla VHS-filmerna behövs inte längre. De samlar bara damm.
Hade en TV med inbyggd VHS. Fungerade bra att se film på. Någon TV har jag aldrig tittat på, och vill inte heller.
I vilket fall så tänkte jag lämna upp apparaten till vår bytesbutik här i Skattungbyn. Men så nämnde jag det för min granne Malin och hon ville ha den.
Problemet var att bara dit den. Jag fattar inte hur de kan tillverka grejor utan handtag. Ringde Olle och han kom och bar över TVn. Verkade lätt för honom. Kanske han har längre armar. Själv säger han att det bara är teknik att bära  som gäller.
Malin fick också en hel kartong med alla VHS-filmer.
Nu märks det knappast i rummet. Här är ju så mycket grejor så om något kommer bort så intar genast någon annan pryl den platsen.
I vilket fall känns det bra att saker inte hamnar på tippen när någon annan vill använda det.

Inga kommentarer: