fredag, november 20, 2015

Inredning av vinden



Norrfönstret. Skorstenen till vänster. 

Tänk att få ett sovrum!

Jag har nu bott här i tio år och sover fortfarande på en bäddsoffa  i mitt arbetsrum. Det är också trångt på skrivbordet med alla datorer. Jag vill ha ett separat arbetsrum och ett separat sovrum. För något år sedan började Kjell med att jobba på att inreda vinden. Det blir lite då och då så det går långsamt framåt.
Nu har han i vilket fall reglat upp både väggar och innertak. För ett par dagar sedan putsade han skorstenen också. Jag tyckte att det inte behövdes men han var envis. Man skall göra det riktigt menar han. Så han har monterat ett metallnät runt hela skorstenen och sedan lagt på cementbruk. Visst blir det snyggt, men jag vill ju ha det färdigt någon gång.
Han skall även flytta upp expansionskärlet och montera upp tre element. Undrar när det blir klart.

Söderfönstret. Skorstenen till höger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Så roligt att du bloggar igen! Har saknat det!
Hoppas allt är väl!

Y