lördag, november 28, 2015

Tråkig novemberlördag



De nya högskaftade kängorna

Regnar ute, något måste jag ju hitta på. Kanske julmarknad vid affären.
Kollade fasteblodsockret, det var 9,1. Hur sjutton kan det vara så högt. Mår lite illa. 
Efter frukostlyssnar jag på programmet Konflikt och somnar som vanligt. Men kl 10 masar jag mid ner och tänder i vedpannan, lika bra att den är igång, annars blir det utkylt.
Tar på mig de nya högskaftade kängorna. Nu skall jag gå in dem. Köpte ju dessa eftersom de tidigare hade snören som ständigt gick sönder. 

Skickade tillbaka dessa till Engelsons och bytte till de högskaftade.
Vi gick en något kortare promenad för jag ville till affärens julmarknad, men det var tji. Marknaden är nog nästa helg.
I vilket fall fick jag köpt nya ljus till adventsljusstaken, det är ju första advent i morgon.
Väl hemma blev det att torka av vovvarna. Min blöta jacka torkar nog själv.
Beda drack en massa vatten och spydde sedan upp allt på hallgolvet. Blev att torka med skurtrasor. Hon har gnagt på ett ben och väl fått i sig något som irriterade.
Tvättmaskinen i källarfen skulle ju ändå igång så skurtrasorna fick åka med där.
Själv gick jag upp och käkade müsli och Afil till lunch.
Förresten har illamåendet gått över, det var nog promenaden som gjorde susen. Kanske det beror på det höga blodsockret. Men jag vill inte börja med medicin. Biverkningarna förskräcker.

Inga kommentarer: