onsdag, november 18, 2015

Tråkigt och fotvård




Jag har tråkigt, rent jävligt tråkigt. 

Temperaturen ute varierar runt  minus och plus. Det blir halt vid promenaden eftersom det inte hinner töa tillräckligt. Samtidigt är det ju inte läge för broddar ännu.
I radion spolar de Ring P1 bara för att de skall ha en extra sändning om polisingripandet i Paris. Inget fel att de berättar om det, men måste de absolut dra över och spola Ring P1?  

Fotvård 

I alla fall tog jag ett fotbad i går. Det var några år sedan men nu  var det tvunget, jag måste ju korta naglarna och de blir så himla hårda att de inte går att klippa om det inte är blöta. Men så glömde jag att smörja fötterna så att de var ju rätt hårda i alla fall.

Såg på “Interstellar” en SF-film i går. Den var låång, men faktiskt faschinerande. Det var länge sedan jag såg en så pass bra film. Efter en klimatkatastrof så går vår planet mot sin undergång. En raket sänds ut för att utforska andra världar och den tar sig in och ut genom ett svart hål, spännande!  Ett avbrott i tristessen.

Inga kommentarer: