måndag, april 10, 2006

Tankar vid stubben


Jag hade en favoritskog och gick ofta dit med hunden. Det var en fantastisk skog för markägaren lät träd ligga som blåst omkull. Han tog bara bort de som var farliga. Sedan fick de ligga och naturen ha sin gång. Detta var uppskattat av alla hackspettar.

Om våren är marken i skogen täckt av vitsippor. Det är en fantastisk upplevelse att vada i det blommande vita havet.

På ett ställe står en gammal stubbe. Jag har gått förbi den många gånger. Men en dag tänkte jag att jag måste fotografera den. Det är väl i den stubben som tomten från "Hattstugan" bor, tänkte jag. Nu lyckades jag inte se tomten, för tomtar är som bekant svåra att upptäcka och kanske det var hunden som skrämde bort den.

1 kommentar:

Margareta Hultgren sa...

Den var bra!! En sådan skog hade vi med en gång när vi bodde på landet :-)
Ser den framför mig.
Ser att du har försökt med annonserna.
Men du har fel format, du ska ha den som är 160x600 så att du får den långa annonsen, sen ska du pilla in den alldeles under linkarna. Hojta om du behöver hjälp :-)
Maggan