fredag, oktober 16, 2009

Fredag morgon

Det är regn på gång
och jag vaknar lätt småsur. Undrar om vädret smittar av sig.
Kommer i alla fall upp och går ner i källaren och tänder i pannan.
Frukost, te och macka. Lyssnar på Ring P1. Äntligen har de dragit en slöja över slöjdebatten, det blev änna tjatigt.
Gör en liten runda ute och tar bort hundarnas bajs. Gör det varje morgon så att de inte skall trampa i det. Långt bort smäller det. Älgjakt pågår och antagligen sköt någon en älg. Det har sina fördelar att bo där folk jagar. Jag brukar få några älgklövar som hundarna har att gnaga på. Det sparar pengar. Tidigare köpte jag oxben i affären men det blev svindyrt. För det första var de små och för det andra tog de slut i ett nafs. En älgskånk varar i flera veckor.

Dricker kaffe och börjar äntligen känna mig som folk, kanske är det koffeinberoendet som spökat. Nu skall jag gå ut och ta skottkärran och köra in mer ved i källaren. Det är skönt att ha det där så att jag slipper gå ut och hämta när vinterkylan kommer. I dag var det förresten +5 grader, i går -10 när jag vaknade. Det pendlar lite. Men marken har redan börjat att frysa till. Det gillar väl de som skall köra med tunga maskiner i skogen.

Inga kommentarer: